Informace o škole dle Vyhlášky č. 515/2020 Sb. v platném znění
Označení a uvozovací text položky |
Obsah položky |
1. Název |
Základní škola a Mateřská škola, Raspenava, okres Liberec – příspěvková organizace |
2. Důvod a způsob založení |
Organizace byla zřízena Městem Raspenava dne 30.10.2002 zřizovací listinou č.j. 1369/02, a změnou zřizovací listiny ze dne 21.10.2009 jako příspěvková organizace, pro zajištění předškolního vzdělávání, základního vzdělávání dětí a žáků. Předmět její činnosti je vymezen zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. |
3. Organizační struktura |
Je dána organizačním řádem organizace. Organizace se člení na organizační úseky uvedené v Rejstříku škol: |
4. Kontaktní spojení |
Podatelna
Kontaktní údaje na vedoucí zaměstnance jednotlivých organizačních úseků: Mateřská škola
Základní škola
Školní jídelna (kuchyně)
Školní družina
Školní klub
|
4.1 Kontaktní poštovní adresa |
Fučíkova 430, Raspenava, 463 61 |
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu |
Je totožná s adresou podatelny organizace. |
4.3 Úřední hodiny |
Podatelna
Vedoucí školního stravování
|
4.4 Telefonní čísla |
Základní škola: +420 482 319 003; +420 777 977 657 |
4.5 Adresa internetových stránek |
|
4.6 Adresa podatelny |
Fučíkova 430, Raspenava, 463 61 |
4.7 Elektronická adresa podatelny |
|
4.8 Datová schránka |
ID datové schránky: kkamg4t |
5. Případné platby lze poukázat |
78-6160190277/0100 (Komerční banka, a.s.) |
6. IČO |
IČ 72744189 |
7. Plátce daně z přidané hodnoty |
Organizace není plátcem daně z přidané hodnoty. |
8. Dokumenty |
– |
8.1 Seznamy hlavních dokumentů |
Školní řád (základní škola, mateřská škola) |
8.2 Rozpočet |
Rozpočet v aktuálním roce (2024):
Rozpočet v minulém roce (2023):
Střednědobý výhled:
|
9. Žádosti o informace |
Žádosti se podávají:
|
10. Příjem podání a podnětů |
Stížnosti a podněty se podávají podle charakteru životních situací postupy uvedenými na portálu občana https://portal.gov.cz
|
11. Předpisy |
– |
11.1 Nejdůležitější používané předpisy |
11.1 Nejdůležitější používané předpisy (vše ve znění pozdějších předpisů)
|
11.2 Vydané právní předpisy |
Organizační řád školy |
12. Úhrady za poskytování informací |
– |
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací |
Kopírování dokumentů v listinné podobě – 10 Kč za stranu. |
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací |
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností. |
13. Licenční smlouvy |
– |
13.1 Vzory licenčních smluv |
Nebyly zpracovány. |
13.2 Výhradní licence |
Organizaci nebyly poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. |
14. Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím |
Výroční zpráva o jeho činnosti v oblasti poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím: |
Osnova a popisy úkonů orgánu veřejné moci dle § 2 vyhlášky č. 515/2020 Sb. o struktuře informací zveřejňovaných o povinném subjektu a o osnově popisu úkonů vykonávaných v rámci agendy.
Položka osnovy |
Popis položky |
Název úkonu |
Rozhodnutí ve správním řízení o právech a povinnostech žáka, nebo studenta (dále též společně jako „účastník“) v oblasti vzdělávání |
V jakém případě ve věci jednat |
Ředitel školy rozhoduje z pozice orgánu veřejné moci v případech uvedených v § 165 odst. 2 školského zákona, které se týkají účastníka |
Charakteristika úkonu |
Účelem úkonu je vydání rozhodnutí ředitele, kterým se mění práva a povinnosti účastníka v oblasti vzdělávání. Toto rozhodnutí je ve věci: |
Výsledek úkonu |
Výsledkem je vydání rozhodnutí. |
Kdy věc řešit |
V zákonné lhůtě po podání žádosti účastníka. Lhůty jsou stanoveny v § 71 správního řádu. Podle tohoto ustanovení platí, že správní orgán je povinen vydat rozhodnutí bezodkladně, nejpozději do 30 dnů od zahájení řízení. |
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky |
Písemná žádost. Doporučující vyjádření školského poradenského zařízení. Doporučující vyjádření ošetřujícího lékaře. Vysvědčení. Apod. |
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky |
Písemná žádost. Doporučující vyjádření školského poradenského zařízení. Doporučující vyjádření ošetřujícího lékaře. Vysvědčení. Apod. |
Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky |
Žádost je možné podat také v elektronické podobě, a to:
V žádosti musí být uvedeno:
|
Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat |
Žádost může být podána také:
Náležitosti jsou stejné jako u elektronické iniciace. |
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky |
Výše popsané úkony nejsou zpoplatněny. |
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky |
Výše popsané úkony nejsou zpoplatněny. |
Výše dávky nebo jiného plnění, pokud je předmětem úkonu |
Předmětem úkonu není dávka nebo jiné plnění. |
Opravné prostředky |
Proti rozhodnutí ředitele školy je možné podat odvolání v souladu s § 81 a následujících zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, a to do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí. |
Časté dotazy |
Nejsou známy. |
Sankce |
Sankce při nedodržení předepsaných povinností nejsou stanoveny. |
Působnost |
Ředitel školy vykonává výše popsané úkony v rámci druhu působení veřejné moci „ostatní veřejná správa“. |
Oblast |
Oblast poskytování vzdělávání. |
Klíčová slova |
Povolení individuálního vzdělávacího plánu; ukončení individuálního vzdělávání dítěte; přeřazení žáka do vyššího ročníku; přestup žáka; opakování ročníku; přestup žáka ze základní školy do jiné základní školy, přijetí k předškolnímu vzdělávání; přijetí k základnímu vzdělávání; |
Počátek platnosti popisu úkonu |
|
Konec platnosti popisu úkonu |
Není znám. |
Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo v agendovém informačním systému |